FEIJENOORDSE MEESTERS

Ombouw Vlaardingen

Foto (Paul van Duin): Met een in het luchtledige priemende pantograaf rijdt Sprinter 2883 (als trein 4228) op 14 november 1988 over de oude brug bij Vlaardingen centrum. De bouw van de nieuwe brug, waarvan op de voorgrond een stuk zichtbaar is, vordert echter gestaag...



Foto (Paul van Duin): Op 29 april 1989 keert treinstel 392 na het rijden van de boottrein (Amsterdam C.S. - Hoek van Holland) solo terug naar Rotterdam.

Foto (Paul van Duin): Nogmaals de boottrein ter hoogte van Vlaardingen, maar nu op 3 september 1989 met de treinstellen 713 en 373. De sluitseinen (SGM) zijn van de stoptrein uit Hoek van Holland. Alles rijdt hier nog over de laaggelegen sporen en ook de bovenleidingportalen zijn in deze tijd nog van het klassiek ogende type.

 

Foto's (Paul van Duin): Op 15 oktober 1991 werd treinstel 508 (inmiddels afgeschreven) ingezet als boottrein 367 naar Hld. In deze periode is de ombouw van 'laag' naar 'hoog' in volle gang. De Sprinter ter hoogte van het huidige overloopwissel is de 2862. Beweeg de muisaanwijzer naar de foto voor een beter overzicht!

Foto (Paul van Duin): Hier zien we, vlak voor Vlaardingen-oost, de 2275 (SHD) en de 2530 (VSM) met een aantal Duitse rijtuigen aan de haak. Deze zijn even tevoren uit 'de Hoek' opgehaald en bestemd voor de Koninginnedag-stoomritten op 30 april 1992 tussen Rotterdam en IJsselmonde; gereden door een SSN-loc en de 1501. De trein is ingelegd over het laaggelegen spoor richting Rotterdam, dat in feite het oude lage spoor naar Hoek van Holland is, want het oorspronkelijke spoor richting Rotterdam is hier reeds opgebroken. De middelste van de drie sporen is het nieuwe, nog bovenleidingloze, spoor naar Rotterdam. Het rechterspoor naar Hoek van Holland is in de achterliggende tijd op hoogte gebracht en in dienst gesteld.