Loc 1607 voorlopig als 'koude reserve' terzijde gesteld


Om privacyredenen zijn e-mailadressen en telefoonnummers door de webmaster verwijderd.


Dag Cor,

Zie hierbij het antwoord van Bert van Son. Ik hoop dat dit duidelijk is....

Met vriendelijke groet,


René Holdert
Railion Nederland NV
Tel: +31
Mob: +31

----- Doorgestuurd door Rene Holdert op 13-06-2005 17:11 -----
 

 

Bert van Son

13-06-2005 14:05
 


        Aan:        Rene Holdert
        cc:        Marc de Vos
        bcc:        
        Onderwerp:        Betr.: E-loc 1607
 



Hallo René,

Ik ken Cor nog uit mijn Rotterdamse periode. Het verhaal klopt. Van de 23 loc'n E 1600 staan er 4 met bots en 5 met overschrijding revisietermijn terzijde. Er zijn nog 14 in dienst. Gezien de teruggelopen locbehoefte en de komst van BR 189 op de BR is het niet de verwachting dat ze weer bij ons in dienst komen. Maar zeg nooit nooit bij dit bedrijf. Voor de boventallige E 1600 wordt naar oplossingen gezocht na ombouw voor inzet onder 3 kV gelijkstroom bij b.v. Railion Italia of in Polen. Mocht dit niet lukken dan verwacht ik enig moment einde oefening voor deze 1600'n.

Met vriendelijke groet,
Bert van Son
Materieelmanagement
Railion Nederland N.V.
Moreelsepark 1
NL-3511 EP Utrecht
Postbus 2069
NL-3500 GB Utrecht
tel.: +31
fax :+31



 

 

René Holdert
Verzonden door: Rene Holdert

12-06-2005 21:30
 

       
        Aan:        Bert van Son
        cc:        
        Onderwerp:        E-loc 1607



Dag Bert,

is dit verhaal juist? En zo ja, hoe komt dat dan ?

Met vriendelijke groet,


René Holdert
Railion Nederland NV
Tel: +31
Mob: +31

----- Doorgestuurd door Rene Holdert op 12-06-2005 21:29 -----
 

 

"Cor de Rijke"  

05-06-2005 17:15
 

       
        Aan:        <pers@railion.nl>
        cc:        
        Onderwerp:        E-loc 1607




Geachte heer/mevrouw,
 
In 1989 reed ik samen met (thans) Railionmachinist Arie Wander de 'Langste Reizigerstrein ter Wereld'. Als trekkracht werd daarvoor destijds de NS 1607 gebruikt. Via de boedelscheiding tussen NSR en NS/Cargo kwam de loc uiteindelijk bij Railion Benelux in eigendom. Desondanks is de 1607 voor het gevoel toch altijd een beetje mijn locomotief gebleven. Onlangs zag ik op Internet een foto staan met de tekst dat de 1607 in Maastricht 'terzijde' zou staan. Vraag aan U is of er werkelijk sprake is van afschrijving en derhalve buitendienststelling, of dat de 1607 voor een langere periode op reserve is gesteld.
Mogelijk bent U in staat om mij het antwoord te verschaffen.
 
Met vriendelijke groeten en dank,
 
Cor de Rijke, machinist NSR Dordrecht.
 
 

Foto boven (Stefan van de Werken): De loc's 1607, 1617 en 1610 staan buiten dienst gesteld op een zijspoor te Maastricht.

Foto's boven ( Dennis Revier ): Vergane glorie? In ieder geval zijn de sporen uit een grijs verleden nog goed zichtbaar...

 

(Foto's 3x: Kevin Evers)

Dit doet pas echt pijn! Maastricht, begin maart 2006: samen met een aantal lotgenoten is de 1607 weer een stukje verder opgeschoven in de richting van haar kennelijke einde.

Eind juli 2006 fotografeert Jeffrey Mons nogmaals de ooit zo trotse 1607 'Vlissingen'. Ze staat onveranderd op een zijspoor in Maastricht en de roest begint al aardig aan haar gestel te knagen. Gelukkig ontstaat er langzaamaan bij steeds meer spoorwegliefhebbers het idee om de 1607 op de één of andere manier van de ondergang te redden. Een aantal landgenoten zal dát juist om het even zijn, bij hen staat de loc immers al voor de deur...

Terug

Back to the Englisch version...